Atenció al públic

08:00 - 19:00

Pare Sanahuja, 39

25600 Balaguer

973 44 51 64

vedrunabalaguer@vedruna.cat

Llar d’infants – 1 a 3 anys

L'EMOCIÓ D'ENSENYAR I APRENDRE

Qui som?

A continuació us presentem els nostres punts forts i els trets diferencials que oferim al llarg de les diferents etapes i estudis.
  • Escola concertada, catalana i cristiana
  • Continuïtat al llarg de les diferents etapes
  • Innovació permanent
  • Qualitat educativa
  • Treball en xarxa
  • Escola verda i multilingüe
  • Estil familiar i proper
  • Clima positiu i motivador

El/la veritable protagonista del 1r. Cicle d’educació infantil és el propi nen/a, autor del seu procés educatiu. S’ha d’ajudar al nen/a facilitant-li recursos i acompanyant-lo com a guies en el procés de créixer.

Per desenvolupar una tasca educativa, s’ha de recopilar dades i anecdotaris que ens apropin al nen/a. S’han d’obrir les portes de l’aula i permetre que coneguin tots els racons de l’escola.

El temps de procés de maduració, és únic per a cada nen/a, i per tant, sense perdre ritme no ens ha d’angoixar l’afany d’accelerar-lo.És necessària l’avaluació de cada activitat que realitzi l’escola, el funcionament i els objectius.

És fonamental implicar els pares i per tant, procurarem comprometre a les famílies perquè ajudin a l’organització i funcionament de l’escola, la coneguin i creïn un entorn agradable i segur per als seus fills. Els pares tinguin lliure accés al centre i deixin els seus fills quan el procés d’adaptació hagi conclòs sense conflictes.

Amb aquesta finalitat i prenent com a model, el segon nivell de concreció per a la llar d’infants elaborat i publicat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, s’ha dissenyat un projecte curricular de centre que amb la conjunció d’un equip humà, unit i il·lusionat en la feina diària pot assolir en un grau força elevat els objectius proposats.

Es caracteritza per ser una etapa predominantment assistencial, on la cura de l’infant –des de l’atenció a les necessitats bàsiques (higiene, alimentació, son, comunicació, afecte) constitueix una prioritat sempre lligada al vessant educatiu.

El procés d’ensenyament – aprenentatge encaixa harmònicament en l’educació i la cura dels infants, a partir de les àrees de coneixement assenyalades en el currículum establert pel departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i concretat en uns objectius propis i una organització específica:

Descoberta d’un mateix.

Descoberta de l’entorn natural i social.

Intercomunicació i llenguatges (verbal, plàstic, musical, matemàtic,…)

  • L’adquisició d’hàbits d’autonomia personal, alimentació, higiene descans
  • El joc, l’experimentació, l’observació i la descoberta com a base del procés d’aprenentatge de l’infant
  • L’estimulació a través dels sentits
  • La curiositat i la creativitat
  • La gestió de les emocions
  • A través del joc, contes, audicions, cançons, dramatitzacions
  • Fomentant els hàbits
  • Estimulant les capacitats i destreses
  • Afavorint l’autonomia
  • Potenciant metodologies motivadores i innovadores
  • Treballant per ambients
  • Introduint noves tecnologies
  • Participant en projectes temàtics i festes populars
  • Un entorn agradable i segur per als infants
  • Atenció individual i seguiment personalitzat
  • Educació en valors
  • Festa de la família
  • Diada dels padrins
  • L’hortet de la llar
  • English Box: anglès amb professorat nadiu
  • Tablets, PDI i taula de llum
  • Comunicació estreta amb les famílies i entrevistes personals
  • Participació en campanyes solidàries
  • Blog de seguiment
  • Menjador amb cuina pròpia
  • Acollida matí i tarda
  • Activitat aquàtica
  • Sala psicomotricitat
  • FEAC
  • Escola de pares
  • Cicles de conferències